zm_freerun_tec_d1

Naasan Adrsta

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zm_freerun_tec_d1 Relesed
(filename zm_freerun_tec_d1wfix)

map information
Surf bhop Secret


map by nassan
Thismap surf& highjump location It is dangerous if there are many and there is a fall
It is necessary to change the aerial control for the operability of surf
Moreover, the space is wide in zm so that even a small number of people can enjoy it and experience the hidden elements and the high speed of bhop.
I hope this map betterconfig

Timer 5min~7min
falldamage 0
sv_airaccelerate 60~80


Creation period 3week...
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(bsponly) 
Filesize 78.52MB

Parkrat forgot I added the necessary files properly! !!!! sorry late x(


Report from the day before yesterday to today (JST 5/19Add)
・brush (It's like terrain!) I needed to lighten it, but I couldn't do it properly!
・Buyzoneput forgot baka
・Reservoir gate cant open
・WaterRing and made some changes and additions to the surface of the map
 The more you use brush, the more burden you have on it, so I've deleted and changed the parts that I thought were useless or that I should substitute them for other things.
・I added / changed the secret. I'm sorry that it's mostly related to music. Actually, I was planning to prepare a secret like a little game mode so that I could enjoy it, but after a few hours of work, the Hammer Editor client was forcibly  terminated, so 
 this time I will postpone it because it is a release priority. Return My Time pls
・Countermeasures for some routes that nassan himself did not predict. You can't go to the laser secret pw room with bumpmine! Please do your best to find it :^)
 Also, Waterring should prevent it from getting caught, so please tell me if you get caught.
・I'm not asking for reality in the way the light source reflects on the map I made this time. However, the signboard did not look good, so I made a small twist on my head to improve visibility by shifting the position of the light source.
・This was as deadly as the first brush I wrote and I forgot to parkrat! !! !! This packs music and files that aren't in the GO I used into the map, but I forgot to do that and released it.
 Also, the spawn point was a little strange, so I changed the location so that it works properly. If you have any problems, please report it.


Images(land mark)
Signbord↓
20210517105348_1.jpg

Steel frame↓
20210518045642_1.jpg

Water Ring and UnknownObject↓
20210518044634_1.jpg
Reservoir↓20210517110911_1.jpg
GCube↓
20210518044618_1.jpg

Surf etc.... (Overall picture)↓20210517111142_1.jpg

comment
I intend to make this map so that it can be enjoyed even when the number of people is small. Of course, we also have a location and a place where you can camp like zm so that the game can be established even when there are a large number of people.
There is a secret as it is, so please look for it!
It was my first time to make a map, so I'm happy to finish the race anyway! Next, I want to make a ze map!
 

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kune

_(:3」∠)_
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色々ツッコミ入れますけどyurusite
  • BGM、カスタムテクスチャが.bspに入っていない。
    CSGOでデフォルトで無いテクスチャ、音声はpakratを使って.bspに導入する必要があります。
    ……と書いて思ったんですが、リンクからDL出来るマップのサイズが26MBなんですけど、Dropboxに入れてるbspファイルが違うかも?
  • 位置・向きによって描写の不具合。
    たぶん原因は下全体のwaterとSkyboxとの配置。
    この形のままで直すのはちょっと難しいかもしれない。下全体のwater配置は見直した方が良いかも。
    その影響でライティングも正常に描写されていません。
    ……これもこのスレのスクリーンショットとゲーム内描写が一致してないので、やっぱりDropboxに入ってるbsp自体が違うかも。
  • func_detailにすべきところの抜けが多々。
    コンパイルのvis辺りでめちゃくちゃ時間がかかってるのはこれのせい。
    こういった丸囲いの広い地形で空中に1個でも残ってるととてつもない時間がかかる。
    きちんとdetail化できているとvisは数秒で済む。
    ただこの地形ならコンパイルのvis.exeパラメータに-fast入れても入れなくてもどっちにしろ常に全描写で大差無いので-fast入れて楽するのも手。
  • 位置被りでいくつかのスポーンポイントが削除されてる。
    被ると自動的に消される。
    現在8か所消されてます。消されているかどうか、どの座標の物が消されているかはマップ起動時のコンソールログから確認可能。
  • light_environmentの方向がSkyboxの面に対して真東。
    想定通りなら良いですけどたぶん違うと思うのでツッコミ。
    Pitchを例えば-90にすれば真上のSkyboxから真下への光源になります。
ganbare
 
OP
Naasan Adrsta

Naasan Adrsta

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完成otu4

色々ツッコミ入れますけどyurusite
  • BGM、カスタムテクスチャが.bspに入っていない。
    CSGOでデフォルトで無いテクスチャ、音声はpakratを使って.bspに導入する必要があります。
    ……と書いて思ったんですが、リンクからDL出来るマップのサイズが26MBなんですけど、Dropboxに入れてるbspファイルが違うかも?
  • 位置・向きによって描写の不具合。
    たぶん原因は下全体のwaterとSkyboxとの配置。
    この形のままで直すのはちょっと難しいかもしれない。下全体のwater配置は見直した方が良いかも。
    その影響でライティングも正常に描写されていません。
    ……これもこのスレのスクリーンショットとゲーム内描写が一致してないので、やっぱりDropboxに入ってるbsp自体が違うかも。
  • func_detailにすべきところの抜けが多々。
    コンパイルのvis辺りでめちゃくちゃ時間がかかってるのはこれのせい。
    こういった丸囲いの広い地形で空中に1個でも残ってるととてつもない時間がかかる。
    きちんとdetail化できているとvisは数秒で済む。
    ただこの地形ならコンパイルのvis.exeパラメータに-fast入れても入れなくてもどっちにしろ常に全描写で大差無いので-fast入れて楽するのも手。
  • 位置被りでいくつかのスポーンポイントが削除されてる。
    被ると自動的に消される。
    現在8か所消されてます。消されているかどうか、どの座標の物が消されているかはマップ起動時のコンソールログから確認可能。
  • light_environmentの方向がSkyboxの面に対して真東。
    想定通りなら良いですけどたぶん違うと思うのでツッコミ。
    Pitchを例えば-90にすれば真上のSkyboxから真下への光源になります。
ganbare
助かります マジで作りこみ部分であまあまな部分が出てくるのでこういう率直な意見とかすごい助かりまつ  気づくのおくれたのでさっさと修正してくる  :(
 
OP
Naasan Adrsta

Naasan Adrsta

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kusokasomap更新
zm_freeruntec v1_1に更新
以前よりはできること多少増えたので簡略化できる点や覚えたことを実践してみたり
変更箇所
・最南端のsurfの地形の修正・追加(引っかかりがあったのでその部分の修正)
・地形の変更
・secret変更・削除等 
・pushの位置追加・強さの数値の変更(ダッシュパネルの追加もこれに含まれる)
・bgmspamが出来ていたため一部のトリガーを除いてspam不可に(最低5分はLockかけてます)
 ※bgmを一部削除・追加しました
・bumpmineの取得できる場所を追加しました。

全体的にこのマップ名の通りに自由に走るってことを主軸に調整追加を行いました。
ちなみにこのマップを作ったきっかけは単純に自分が走り回りたいがためという。
 
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