ze_dark_souls_ptd_csgo2  -攻略ガイドブック (Strategy Guidebook)-

Ribok

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"Yes,indeed..."


☆はじめに​

最近PSEのnomlistに追加されたこのマップだが、難しすぎて他のサーバーでもあまりプレイされない為かアイテムを拾える人が少なかったり、トラップで死んでしまう人達が多く見受けられた印象だったので、自分なりに持っている知識をここに書き残すこととする。トラップに殺されすぎて人間性を失いそうになる前に、是非一度このガイドを読んでみて欲しい。

前半 -Items-
後半 -Trigger-


☆Items

◎人間アイテム

※このマップのアイテムについて※

他のマップのアイテムとは違い、全ての人間アイテムはクールダウンがとても短い代わりに、使用回数に制限がある。例えば、HealアイテムのEstus Flaskは初期段階では5回までしか使えず、5回全て使い切ってしまうと「All spells used」という表示と共にアイコンが消え、そのラウンド中では二度と使えなくなる。
アイテムによって使用可能回数は異なるが、Ashen Estus Flaskというアイテムを使うことでそれぞれ3回分までチャージすることができる。ただし、アイテムのアイコンが消えた(一度使い切り、All spells usedが表示された)後だと、Ashen Estus Flaskを使ってもチャージできないので注意。
(=チャージされるまで最低1発は残しておく必要がある)


○Ashen Estus Flask (重要度:★★★、使用可能回数:3回)

説明:通称灰エスト瓶。一番最初に拾うことができるアイテムだが、マップの性質上その重要性は高い。
効果はかなり特殊で、使うとその時点で人間が所持している(entwatchに表示されている)全てのアイテムの使用可能回数を+1する(このアイテム自体は3回使えるので、実質+3)。使った瞬間にentwatchにさえ表示されていれば、どれだけ離れた場所で使用してもチャージできるが、その時に人間がアイテムを落としていたりした場合はそのアイテムはチャージされないので注意。また、使用時に青いエフェクトが発生するが、他のアイテム持ちがそれに触れる必要はない。

使い方:全ての人間アイテムが拾われたタイミングで3回使うのが良い。ゴーレム戦以降はアイテムを拾うことがないため、ゴーレム戦に突入したら3回一気に使い切ってしまおう。


○Lightning Spear (重要度:★☆☆、使用可能回数:7+3回)

説明:最初の篝火部屋に入って左側にある、雷が描かれたアイテム。
使うと前方直線上に光の槍を発射し、当たったゾンビにダメージを与えると共に少しだけ動きを鈍らせる効果がある。古城内部のボスであるウィッチに有効であるが、しっかりとボスに当てる必要があるので注意。
(デーモンとグウェンドリンにも効くが、効果は薄い)

使い方:ウィッチを倒す人はこれを持って行くのを忘れずに(そんなに強くないので無くても倒せるが念の為)。ウィッチが倒された後でウィッチハンターが他アイテムのために道中に落としたのを見かけたら、積極的に拾ってみよう。使い勝手の良いアイテムなので、普通に防衛にも使える。


○Estus Flask (重要度:★★☆、使用可能回数:5+3回)

説明:通称エスト瓶。最初の篝火部屋に入って右側にいる女性に近づくと入手できる。
使うと所持者の周囲に黄色いエフェクトが発生し、触れた人間のHPを即座に最大まで回復する。即効性のあるHealだが効果時間が3秒しかないため、HPを回復したい人はあらかじめこのアイテムの所持者に接近しておく必要がある。もう一方のHealアイテムは古城内のどこかにランダムに配置されるため、そちらが拾えなかった場合はこのアイテム頼りになるので、使用回数には注意。

使い方:人間が一カ所に固まった時やボス戦中に、タイミングを見て使おう。古城前橋defendでゾンビアイテムにHPを減らされた人間が多い場合は、下がる前に彼らに一度使ってあげると生存率が上がるかもしれない。もう一方のHealアイテムが確保されていて、使用回数に余裕がある場合はHPが少ない人を見つけて自ら当てに行く、というのもアリ。


○Great Heavy Soul Arrow (重要度:★☆☆、使用可能回数:10+3回)

説明:デーモン部屋の後の通路にある、青い槍が描かれたアイテム。
使うと前方直線上に青色の槍を発射し、当たったゾンビにダメージを与えると共に少しだけ動きを鈍らせる効果がある。Lightning Spearよりも使用回数が多いが、こちらはウィッチには効かず、ゴーレムとオーンスタインに有効なので間違えないよう注意。人間全員でボスを倒す場合は人間の数だけボスのHPも増えるので、その分アイテムによるダメージの恩恵は低くなるが、使用回数が10回もあるので、ボスに全弾命中させればそれなりにまとまったダメージを与えることができる。

使い方:グウェンドリン&オーンスタイン戦は長期戦になるため、Healアイテムに余裕がない場合はオーンスタインに全弾命中させたいところ。最終防衛ではLightning Spear同様ゾンビの足止めに高い効果を発揮できるアイテムになるので、そこまで残しておくのもアリ。他のアイテム状況と相談しよう。


○Darkstorm (重要度:★★☆、使用可能回数:2+3回)

説明:森の出口付近にある、黒と白の線が入り混じったアイテム。
使うとその場に押し出し効果のある黒い壁を5秒間設置する。スポーン位置が固定されているアイテムの中では最も高い防衛能力を持つアイテムだが、初期使用回数がたったの2回しかないため、使い処が難しい。

使い方:普通ならアイテムがチャージされるのはゴーレム戦、つまりゴーレム戦以降もこのアイテムを使いたい場合はそこまでで1回しか使うことができない。古城内のトラップを避ける自信があるなら、このアイテムを持って人間列の最後尾を務めてみると楽しいかもしれない。


○Green Blossom (重要度:★☆☆3、使用可能回数:10+3回)


説明:古城前の左側にいる女性に近づくと入手できる緑色のアイテム。
使うと所持者とその周りにいる人間の速度を4秒間上げることができる。warmupラウンドで見られるヒントには古城の罠を避けるのに役立つと書かれてはいるが、正直あってもそれほど助けにはならない。しかし、
ゾンビエスケープにおいて人間の速度を上げられるということは、様々な状況で役に立つということを忘れてはならない。

使い方:ゴーレム戦後にもしこのアイテムが残っていたら、テレポート直後に使って階段奥のレバーまで走ろう。この段階では既に人間の数が少ないことがほとんどなので、早いトリガーは勝利の鍵になり得る。トリガーだけでなく、ボスに至近距離で狙われた場合に使っても、素早く距離を離すことができる。他にも、最後尾の人とセットになって一緒に逃げたり、他の人達が取り逃したアイテムまで走って交換したりなど、このアイテムの可能性は大きい。

※以降のアイテムは、古城内のどこかにランダムに配置される。鎖を伝って降りる場所だったり、隠された壁の向こうにあったりと、いろいろな場所にスポーンしているので、trigger勢は手分けしてこれらのアイテムを回収しよう。


○Wrath of The Gods (重要度:★★☆。使用可能回数:6+3回)

説明:白い円状の光が描かれたアイテム。
使うとその瞬間に所持者の付近にいるゾンビを弾き飛ばす。連続で何度も使用できるアイテムだが、範囲は所持者を中心として5人分くらいしかなく、このアイテム1回だけで稼げる時間は1.5秒ほど。味方の援護ありきの防衛アイテムなので、真価を発揮するには工夫が必要になる。

使い方:細い道で横から使い、ゾンビを外側に押し出す使い方が最も効果的。ただし、ゾンビを人間の方に飛ばさないように注意が必要。Red EndingとBlue Ending、両方の最終防衛でとても役に立つアイテムなので、見かけたら拾っておいて損はないだろう。


○White Dragon Breath (重要度:★★★、使用可能回数:4+3回)

説明:氷の結晶が描かれたアイテム。
このマップの人間アイテムの中でも最強の防衛能力を持ったアイテムであり、使うと前方直線上に氷の棘を発生させ、6秒間当たったゾンビを停止させると共にダメージを与える。使い勝手が非常に良く、少し広い道でも横向きに使うことで、文字通り道を封鎖できる。しかし、このアイテムの恐ろしさは連発できることにあり、狭い道に7発連続で使用すれば、このアイテムだけで42秒間防衛できてしまう。一応ウィッチやゴーレムに使うと停止+ダメージの効果はあるが、ボスに使うのはあまりにも勿体なく思える。

使い方:これが有るのと無いのとでは人間の勝率が大きく変わるので、絶対に確保しておきたい。最終防衛以外でも要所要所で使っていけるアイテムなので、このマップのプロが持つようにしよう。


○Chaos Storm (重要度:★★☆、使用可能回数:3+3回)

説明:燃え盛る炎が描かれたアイテム。
使うとその場に炎の柱を発生させ、6秒間通ったゾンビを燃焼させると共に大ダメージを与える。White Dragon Breathに比べると防衛効果はやや低めだが、後退する時やゾンビを倒したい場合に代わりに使えるアイテムである。ちなみに、このマップは元々の設定でマザーゾンビの数が非常に少なくされているので、ほとんどのゾンビはHPの少ない子ゾンビであるため、防衛中にこのアイテムを使うとゾンビが溶ける。また、ゴーレムとグウェンドリンに対して有効であるが、当てづらい上に勿体ないのでボスには使わない方がいいだろう。

使い方:ゾンビに最後尾が追いつかれそうな状況では迷わず使おう。最終防衛ではゾンビを倒すことで一時的ではあるがTP送りにすることが可能なので、他のダメージアイテムと協力して使ってみるのもいいかもしれない。


○Soothing Sunlight (重要度:★★☆、使用可能回数:3+3回)

説明:オレンジ色に輝く光が描かれたアイテム。
使うとその場に15秒間留まり続ける光を設置し、触れた人間のHPを徐々に回復させる。Estus Flaskとは違い設置型のHealなので、ボス戦のフィールド中央で使うと効果的である。

使い方:このマップではダメージを受ける要素が沢山あるため、その分Healアイテムは貴重品になってくる。Estus Flaskは古城脱出まで、Sunlightは脱出後のボス戦メインで、というのが理想的。また、ボス戦後などにある篝火の炎に近づくことでもHPを回復できる、ということを忘れずに。


○Hidden Body (重要度:★☆☆。使用可能回数:2+3回)

説明:人型のシルエットが描かれた灰色のアイテム。
使うと所持者とその周りにいる人間を7秒間透明にし、ゾンビからの感染を無効化する。透明にする能力はほぼ飾り(アイコンが見えるため)だが、本質はゾンビからの感染を回避する効果であり、ゾンビに追いつかれそうな状況で使うと効果的である。しかし、使用回数がたったの2回しかないため、使い勝手は悪い。他のアイテムの人手が足りていないのなら、そちらを優先させた方がいいだろう。

使い方:梯子や段差など、人間がゾンビに追いつかれやすい場所で仲間の為に使うと良い。(また、とある戦術を用いる場合にはこのアイテムは必須となるが、ここではその説明は省く)


○Dark Orb (重要度:★★☆、使用可能回数:3+3回)

説明:黒い球が描かれたアイテム。
使うと前方直線上に黒い球を発射し、当たったゾンビに大ダメージを与える。Chaos Storm同様ゾンビの大量キルが狙えるアイテムである他、グウェンドリンやオーンスタイン、そしてsecretのボスに使っても大ダメージを与えることができる。

使い方:White Dragon Breathが無い場合の切り札になり得るので、その場合はボス戦で使わないように。もしボスに使うのであれば、ボスの動きが止まった時を狙って確実に当てていくようにしよう。


◎ゾンビアイテム

○Power Within

3秒間足が速くなる、所謂ゾンビスピード。クールダウンが短く定期的に発動できるが、効果対象は発動者のみ。
場所:初期リスポーン


○Toxic Mist

発動者の周囲に紫色の霧を発生させ、霧に触れた人間にダメージを与える。クールダウンが短く定期的に発動できるが、距離減衰があり、外側に行くほどダメージは少なくなる。
場所:初期リスポーン


○Poison Mist

発動者の周囲に緑色の霧を発生させ、霧に触れた人間に継続ダメージを与える。距離減衰がなく、Toxic Mistよりも大きなダメージを与えられるが、1ラウンド10発限定。1発でも全弾命中すれば100近くHPを奪えるので、ゾンビアイテムの中でも厄介な部類。
場所:用水路


○Black Flame

使うと前方直線上に黒い火の玉を発射し、当たった人間を燃焼させる。それなりに飛距離があり、いくつかの障害物も貫通して飛んでいくので使い勝手が良い。クールダウンは非常に短いが、1ラウンド10発限定。
場所:森篝火付近


後半に続く
 
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☆Trigger

◎センの古城

このマップの7割を占めると言っても過言ではない、広大で罠だらけの迷宮。トリガーが完了して外に出るまで、他の人達は古城前の橋をoverdefendしなければならない。上手く行っても3分はかかるため、defendチームとtriggerチームでしっかりと役割分担する必要がある。defendが疎かだと古城内で追いつかれ、triggerがあまりにも死にすぎるとdefendできなくなってしまうので、攻略には高いteam力が求められる。
古城のトリガーについては下の動画で解説されている他、後日スレ主が解説動画を挙げる予定なので、そちらも是非参考にしてほしい。

>>
<< (動画のものは古いバージョンだが、それほど構造は変わらない)

ここまで読んでくれたトリガー勢の為に、3つのメッセージを送る。


”先を急いではならない”

”アイテムと心中してはならない”

”斧地帯では上を見ろ”


○感圧板トラップについて

PSE限定ではあるが、スプレー機能を使うと感圧板のトラップを浮き彫りにすることが可能である。時間に余裕がある人はこのトラップに片っ端からスプレーしておくと、後から来る人が罠を視認しやすくなっていいかもしれない。しかし、感圧板が見えるようになったとはいっても、誰かが踏んでしまえば罠はしっかり起動する点には注意。

矢が飛んでくるトラップはしゃがむことで回避できるが、注意しなければならないのは2回目の岩石トラップ後の細い通路である。感圧板を踏むと横から出てくる槍は当たるとほぼ即死な上にしゃがみで避けることができない。通路内で右→左と壁に沿って移動するか、2つともジャンプで飛び越えてしまえば罠は起動しないが、不安なら誰かが踏むのを待ってから槍を飛び越すのもいいだろう。


○岩石トラップについて

ウィッチを倒した後のトリガーで解除できるこの罠だが、当たり判定が思った以上に大きいので注意。また、岩石に潰された人が落とした銃やグレネードが岩石にスタックし、動きを止めてしまうことが稀にある。こうなると完全に閉じ込められてしまう危険性があるため、もしそうなった場合はスタックしている物を撃ってどかす、といった処置を試みなければならないだろう。

○古城外へのTP

城から外に出るとすぐに篝火があるが、実は篝火には時間制限があり、起動からしばらくして火が消えると、触れても回復できなくなってしまう。HPに余裕がある場合は、後から来るdefender達の為に起動しないでおくことをお勧めする。

また、先に進むと次のゲートを開くためのレバーが3つある。ここで重要なのは、他の人達が来るまで絶対に全てのレバーを起動しないこと。2つまでなら起動しても問題ないが、3つ目を起動した瞬間に外の篝火にゾンビがTPされるため、チャット等でどのレバーを残すか確認するようにしよう。
(PSEではよく塔上を最後にしているが、GFLでは橋下を最後にするらしいので注意)


◎Ending&アイテムボーナス選択Phase

グウェンドリン&オーンスタイン戦後には、Endingとアイテムボーナスを選択する時間が存在する。また、石像前に篝火が設置されるので、Endingが始まる前には忘れずにHPを回復しておこう。

○Ending選択

このマップは最後に3つの分岐が存在する(通称Red Ending、Blue Ending、secretのGreen Ending)。進みたい方の色の壁にドアハグすることで、Endingを選択することができる。基本的に難しさ順がRed→Blue→Greenなのでこの順番に従えば問題ない。間違っても一度クリアしたことのあるEndingを選択しないように。

○アイテムボーナス選択

ボスを倒した後、石像付近に4つの宝箱が設置される。その中から1つを選ぶと、次のラウンドからそれぞれの宝に対応したアイテムの使用可能回数を永続的に+1することができる。この使用可能回数上昇はAshen Estus Flaskとは別の枠組みであるため、取っておいて損はないだろう。
(選択する度に使用可能回数が+1されるため、同じ宝を連続で選ぶことも可能)

・一番左 Dark Orb
・左から2番目 Lightning Spear、Soothing Sunlight、Wrath of The Gods
・右から2番目 Great Heavy Soul Arrow、White Dragon Breath、Hidden Body
・一番右 Chaos Storm

選ぶなら中央の2つの内のどちらかになるが、もし誰も選択していなかった(Leaderが忘れていた)場合は適当に選んで取得しておこう。


◎Secret

○最大HP上昇secret

マップ上に存在する白いもや(?)に触れた状態で人間勝利すると、次のラウンドから人間の最大HPを上昇させることができる。4つ全て起動すると+25なので、2つのEndingどちらでも全て起動しておくことで、最後のラウンドにはHPが150になる。
場所:初期リスポーン手前側扉先、森出口付近右側、3回目斧地帯奥左側の壁先、図書館手前階段下(レバーよりも奥側)

※PSEでは鯖の設定で最初から人間のHPが150になっているが、マップ側での最大HPを越えて回復することはできない(最初のラウンドなら、一度HPが100を下回ると、100を越えて回復することはできなくなる)。


○Green Ending

Red EndingとBlue Endingの両方をクリアすると、ラウンド開始直後のコンソールが一文追加され、マップ上に4つの黒いオーブが出現するようになる。
場所:初期リスポーン梯子下、森左ルート付近、ウィッチ後トリガー部屋、ゴーレム前アイテム部屋樽裏

これら全てを起動して再びEnding選択まで進むと、石像が消滅し新たな道が開かれる。その先に存在する最後のボスを倒し、最後の防衛を制することで、このマップの真のクリアとなる。

※一つでも取り逃すとSlay案件なので注意


☆終わりに

それなりに時間と労力がかかるマップなので、nominateする時はその場にいるプレイヤーや時間の状況等を確認した方がいいと思われます。
長い解説になりましたが、ここまで読んでくださった皆さん、ありがとうございました。このガイドを見て、このマップに興味を持ってもらったり、更にこのマップを楽しんでもらえたりしたら幸いです。

貴方に炎の導きのあらんことを。
 
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"Yes,indeed..."


☆Introduction​

This map was recently added to PSE's nomlist, but I got the impression that it was too difficult to play on other servers, so not many people were able to pick up items or died from traps, so I decided to write down what I know about it. I hope you will read this guide before you lose your humanity to the traps.​


First half -Items-
second half -Trigger-


☆Items

◎Human Items

※About the items on this map※

Unlike items in other maps, all human items have a very short cooldown, but a limited number of uses. For example, the Estus Flask, a Heal item, can only be used 5 times at the initial stage, and once all 5 times have been used, the icon will disappear with the message All spells used, and it cannot be used again in that round.
The number of times you can use an item varies depending on the item, but you can use the Ashen Estus Flask to recharge up to three times each. Note, however, that you cannot recharge an item with the Ashen Estus Flask after its icon has disappeared (once it has been used up and All spells used is displayed).
(= you need to leave at least one shot until it is recharged).


○Ashen Estus Flask (priority:★★☆、Number of times it can be used:6+3times)

Description: Commonly known as the Ash Est Bottle. It is the first item that can be picked up, but due to the nature of the map, its importance is high.
The effect is quite special: when you use it, it increases the number of times you can use all items in your possession (as shown on your entwatch) by 1 (the item itself can be used 3 times, so it's actually +3). As long as it is displayed on the entwatch at the moment of use, the item can be recharged no matter how far away it is used, but if a person drops the item at that time, the item will not be recharged. Also, a blue effect occurs when you use it, but other item holders do not need to touch it.

Usage: It is best to use it three times when all human items have been picked up. Since you won't pick up any items after the golem battle, use it three times at once when you enter the golem battle.


○Lightning Spear (priority:★☆☆、Number of times it can be used:7+3times)

Description: An item with a lightning bolt on it, located to the left as you enter the first bonfire room.
When used, it fires a spear of light in a straight line in front of you, damaging the zombies it strikes and slowing them down slightly. This is effective against the Witch, the boss inside the Old Castle, but be careful to hit the boss properly.
(It also works on daemons and Gwendolyn, but less effectively.)

Usage: Don't forget to take this with you if you're going to defeat the Witch (it's not that strong, so you can defeat it without it, but just in case). After the Witch is defeated, if you see Witch Hunters dropping it along the way for other items, try to pick it up aggressively. It is a very useful item and can be used for normal defense.


○Estus Flask (priority:★★☆、Number of times it can be used:5+3times)

Description: Commonly known as the Est Bottle. It can be obtained by entering the first bonfire room and approaching the woman on the right.

When you use it, a yellow effect will appear around you, and it will instantly restore the HP of anyone it touches to the maximum. This is a fast-acting heal, but it only lasts for three seconds, so those who wish to recover HP must approach the owner of this item beforehand. The other Heal item is randomly placed somewhere in the old castle, so if you can't pick it up, you'll have to rely on this item, so be careful how many times you use it.


○Great Heavy Soul Arrow (priority:★☆☆、Number of times it can be used:10+3times)

Description: An item with a blue spear painted on it, located in the corridor after the Demon Room.
When used, it fires a blue spear in a straight line in front of the zombie, damaging the zombie and slowing it down a bit. it can be used more often than the Lightning Spear, but be careful not to mistake it for the Lightning Spear, as it is effective against Golem and Ornstein, not Witch. The number of times you can use this item is 10, so if you hit the boss with all of them, you will be able to deal a good amount of damage.

Usage: The Gwendolyn and Ornstein battle will be a long battle, so if you don't have enough Heal items, you'll want to hit Ornstein with all your shots. In the final defense, this item will be as effective as the Lightning Spear in stopping zombies, so you may want to save it for that. Consult with your other items.


○Darkstorm (priority:★★☆、Number of times it can be used:2+3times)

Description: An item with mixed black and white lines, located near the exit of the forest.
When used, it places a black wall with an extrusion effect on the spot for 5 seconds. It is the most defensive item among those with fixed spawn locations, but it is difficult to use because it has only two initial uses.
Usage: Normally, the item is recharged after the Golem battle, which means that if you want to use this item after the Golem battle, you can only use it once before that point. If you are confident in your ability to avoid the traps in the old castle, it might be fun to take this item to the end of the human line.


○Green Blossom (priority:★☆☆、Number of times it can be used:3+3times)

Description: A green item that can be obtained by approaching the woman to the left in front of the old castle.
The hints found in the warmup rounds say that it will help you avoid the traps in the old castle, but honestly, it won't
help you much. However, remember that being able to increase human speed in zombie escapes is useful in many situations.

How to use it: If you have this item left after the Golem fight, use it right after teleporting and run to the lever at the back of the stairs. At this stage, the number of humans is already low in most cases, so an early trigger can be the key to victory. In addition to triggering, you can also use it when the boss is targeting you at close range to quickly get away from him. Other possibilities for this item are to set up with the last person and run away together, or to run to items that other people have missed and replace them.

※The following items will be randomly placed somewhere in the old castle. These items are spawned in various locations, such as down a chain or behind a hidden wall, so trigger players should split up to collect these items.


○Wrath of The Gods (priority:★★☆、Number of times it can be used:6+3times)

Description: An item with a white circle of light on it.
When it is used, it bounces off any zombies in the vicinity of the bearer. This item can be used multiple times in a row, but the range is only about 5 people, and the time gained by using this item alone is about 1.5 seconds. It is a defense item that requires support from your allies, so you will need to be creative to get the most out of it.

Usage: The most effective way to use this item is to use it from the side on a narrow path and push the zombies outward. This item is very useful in the final defense of both Red Ending and Blue Ending, so it's worth picking up if you see it.
 
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○Chaos Storm (priority:★★☆、Number of times it can be used:3+3times)

Description: An item with a burning flame on it.
It is less defensive than the White Dragon Breath, but can be used in place of it when retreating or when you want to kill zombies. Incidentally, this map was originally set up with a very low number of mother zombies, so most of the zombies are child zombies with low HP, and using this item while defending will melt them. It is also effective against golems and Gwendolyn, but it is hard to hit and a waste of time, so it is best not to use it on bosses.

Usage: Don't hesitate to use it in situations where zombies are about to catch up to the tail end. In the final defense, it is possible to kill zombies to send them to TP, albeit temporarily, so it might be a good idea to use it in cooperation with other damage items.


○Soothing Sunlight (priority:★★☆、Number of times it can be used:3+3times)

Description: An item with a glowing orange light on it.
Unlike the Estus Flask, this item is a Heal item, so it is best to use it in the center of the field during boss battles.

How to use it: Since there are a lot of damaging elements in this map, the heal item becomes more valuable. Also, remember that you can recover HP by approaching the flames of the bonfire after the boss fight.


○Hidden Body (priority:★☆☆、Number of times it can be used:2+3times)

Description: A gray item with a humanoid silhouette on it.
使When used, it makes the wielder and anyone around them invisible for 7 seconds, nullifying zombie infection. The ability to turn invisible is almost a decoration (since the icon is visible), but the essence of the effect is to avoid infection from zombies, and it is effective when used in situations where zombies are about to catch up with you. However, it is not very useful, as it can only be used twice. If you don't have enough manpower for other items, it's better to prioritize those.

Usage: Use it for your friends on ladders, steps, and other places where humans can easily be caught up by zombies. (Also, this item is essential when using certain tactics, but I won't explain that here.)


○Dark Orb (priority:★★☆、Number of times it can be used:3+3times)


Description: An item with a black sphere on it.
Like the Chaos Storm, this item can be used to kill a large number of zombies, and can also be used against Gwendolyn, Ornstein, and secret bosses to inflict heavy damage.

Usage: This can be a trump card if you don't have White Dragon Breath, so don't use it against bosses in that case. If you do use it on a boss, make sure to hit the boss when it stops moving.


◎Zombie Items

○Power Within

This is a so-called zombie speed that makes your legs faster for three seconds. It has a short cooldown and can be activated periodically, but only the activator is affected.
Location: Initial respawn


○Toxic Mist

Creates a purple mist around the activator, damaging anyone who comes in contact with the mist. It has a short cooldown and can be activated periodically, but there is a distance decay, so the further out you go, the less damage it does.
Location: Initial respawn


○Poison Mist

It creates a green mist around the activator and deals continuous damage to anyone who comes in contact with the mist. There is no distance decay, and it can deal more damage than Toxic Mist, but it is limited to 10 shots per round; if even one shot hits all of them, it can take away nearly 100 HP, making it one of the most troublesome zombie items.
Location: Canals


○Black Flame

When used, it fires a black fireball in a straight line in front of you, burning the person it hits. It has a reasonable distance and flies through some obstacles, so it is easy to use. It has a very short cooldown, but is limited to 10 shots per round.
Location: Near the forest bonfire


To be continued
 
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☆Trigger

◎The Old Castle of Sen

This is a vast, trap-filled labyrinth that takes up 70% of this map, no exaggeration. The others have to overdefend the bridge in front of the old castle until the trigger is complete and they can get out. If the defenders are not careful, they will be caught up inside the old castle, and if the triggers are too dead, they will not be able to defend, so a high level of teamwork is required to conquer the castle. You will need a high level of teamwork.
You can learn more about the triggers of the old castle in the video below, and the owner of the thread will be posting an explanation video at a later date, so please refer to that as well.

>>
<< (The one in the video is an older version, but the structure is not that different)

For those trigger players who have read this far, I have three messages for you.


”Do not rush ahead”

”Do not die with the item”

”In the axe zone, look up”


○About pressure-sensitive plate traps

Although it is limited to PSE, the spray function can be used to highlight pressure-sensitive board traps. If you have enough time, you may want to spray these traps from one side to the other to make it easier for people coming after you to see the traps. Note, however, that even though the pressure-sensitive plate is now visible, the trap will still be activated if someone steps on it.

You can avoid the arrow traps by crouching, but you have to be careful in the narrow passage after the second rock trap. If you step on the pressure-sensitive plate, a spear will come out from the side, killing you almost instantly if it hits you, and you can't avoid it by crouching. If you move along the wall from right to left in the passage, or jump over both of them, the trap won't activate, but if you're worried, you can wait for someone else to step on it and then jump over the spear.


○About rock traps

This trap can be disarmed by triggering it after defeating the Witch, but be careful because the hit detection is much larger than you think. Also, in rare cases, a gun or grenade dropped by someone who is crushed by a rock will get stuck in the rock and stop moving. If this happens, you may have to shoot the stuck object to get it out of the way, as you may be trapped completely.

○TP to outside the old castle

When you go out of the castle, you will find a bonfire, but the bonfire has a time limit, and if the fire goes out after a while, you will not be able to recover even if you touch it.

There are also three levers to open the next gate as you go forward. The important thing here is to never activate all the levers until the others arrive; it's okay to activate up to two of them, but the moment you activate the third one, the zombies will be TP'd to the bonfire outside, so make sure to confirm which lever to leave in chat or something.

(Note that PSE often puts the top of the tower last, but GFL says it puts the bottom of the bridge last)


◎Ending & Item Bonus Selection Phase

After the Gwendolyn & Ornstein game, there will be a time to choose your ending and item bonuses. Also, a bonfire will be set up in front of the statue, so don't forget to recover your HP before the ending begins.

◎Ending selection

There are three branches at the end of this map (commonly known as Red Ending, Blue Ending, and secret Green Ending). You can choose the ending by door-hugging the wall of the color you want to go to. Basically, the order of difficulty is Red, Blue, and Green, so you should have no problem if you follow this order. Don't select an ending that you have already cleared once by mistake.

○Item Bonus Selection

After defeating the boss, four treasure chests will be set up near the stone statue. If you choose one of them, you can permanently increase the number of times you can use the item corresponding to each treasure by +1 from the next round. This increase in the number of times the item can be used is a separate item from the Ashen Estus Flask, so it's worth keeping.
(Each time you select an item, the number of times it can be used is increased by 1, so you can select the same treasure in succession)

・Leftmost : Dark Orb
・Second from the left : Lightning Spear、Soothing Sunlight、Wrath of The Gods
・Second from the right : Great Heavy Soul Arrow、White Dragon Breath、Hidden Body
・Rightmost : Chaos Storm

If you have to choose one of the two in the center, but if no one has chosen one (Leader forgot), just pick one and get it.


◎Secret

○Maximum HP increase secret

If a human wins while touching a white mote on the map, the human's maximum HP will increase from the next round. Activating all four will give you +25, so activating all four in either of the two endings will give you 150 HP in the last round.
Location: At the door in front of the initial respawn, on the right near the forest exit, at the left wall behind the third axe zone, under the stairs in front of the library (behind the lever).

※In PSE, the mackerel setting sets the human HP to 150 from the start, but you can't recover beyond the maximum HP on the map side (if it's the first round, once the HP drops below 100, you can't recover beyond 100)


○Green Ending

If you complete both Red Ending and Blue Ending, the console immediately after the round starts will add a sentence and four black orbs will appear on the map.
Location: Under the initial respawn ladder, near the left route of the forest, in the trigger room after the Witch, and behind the barrel in the item room before the Golem.

Once you have activated all of these and proceeded to the ending selection again, the stone statue will disappear and a new path will open up. Defeating the final boss at the end of the path and winning the final defense will be the true clearing of this map.

※Note that if you miss even one, you have to SLAY


☆At the end.

It's a map that requires a certain amount of time and effort, so it's best to check the players and time situation when nominating.
This is a long explanation, but thank you to everyone who has read this far. I hope this guide will help you get interested in this map and enjoy it even more.

May you be guided by the flame.
 
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